Kjøpsvilkår

KJØPSVILKÅR

Priser

Ved bestilling fra hjemmesiden er det prisene som er oppgitt som gjelder, alle priser på Zoo.no har mva inkludert og er oppgitt i norske kroner (NOK). Prisene som er oppgitt inkluderer ikke fraktkostnader og betalingsavgifter, men disse legges til i kassen. Fraktgebyr tilkommer kjøpsbeløp under 500 NOK samt tilleggsgebyr for varer som er veldig store. Se mer informasjon nedenfor.

Vi reserverer oss for eventuelle trykkfeil.

Avtale om kjøp

Zoo.no inngår kun avtaler med personer som har fylt 18 år.

Ved å klikke på fullfør kjøp godtar du våre kjøpsvilkår. Når du velger å betale med faktura (Klarna), godtar du Klarna sine vilkår ved å fylle ut dine opplysninger.

Når en bestilling legges inn, genereres en ordrebekreftelse til den angitte e-postadressen fra Zoo.no sin database. Dette gjøres automatisk og uten manuell oversyn. Dette er kvitteringen din. Husk å lagre ordrebekreftelsen, som inneholder ordrenummeret ditt, dersom du trenger å kontakte vår kundeservice. Husk å skrive riktig e-postadresse.

Zoo.no forbeholder seg retten til å rette eventuelle feil i pris pga. åpenbare skrivefeil, leveringstid osv. i etterkant når bestillingen din håndteres manuelt av våre ansatte.

Zoo.no forbeholder seg retten til å gjøre endringer i våre vilkår når som helst. Alle endringer som gjøres i vilkårene vil være synlige under våre kjøpsvilkår. Endringen trer i kraft når du har akseptert våre kjøpsvilkår ved å legge inn en ny bestilling. Zoo.no anbefaler at du holder deg jevnlig oppdatert på våre kjøpsvilkår for å se om det har skjedd noen nye endringer.

Betaling

Klarna Checkout gjør det enkelt, fleksibelt og trygt for deg å handle på nettet.

En finesse ved Klarna Checkout er at vi skiller mellom kjøp og betaling. Først bekrefter du kjøpet ditt, og deretter velger du hvordan du vil betale. De vanligste betalingsmåtene er faktura, delbetaling, kort, bankoverføring eller annen direkte betaling. Fakturaen sendes til den angitte e-postadressen som ble brukt under gjennomført kjøp, og sendes til din e-postadressen når vi har behandlet bestillingen. Ved å fylle ut informasjonen din godtar du Klarna sine vilkår..

Hvis du ikke har fått fakturaen din, kan du logge inn på Mitt Klarna for å få informasjonen du trenger for å gjennomføre betalingen. Her kan du også flytte forfallsdatoen på fakturaen og se kjøpshistorikken din. Mitt Klarna fungerer kun for privatpersoner, og ikke for bedrifter.

Ved spørsmål om fakturaen ber vi deg kontakte Klarna

Telefon: 21 01 89 91

www.klarna.com/no/kundeservice/

Kampanjepriser og Rabattkoder

Zoo.no jobber kontinuerlig med å tilby ulike kampanjer til kundene våre. Kampanjene gjelder så lenge de er aktive og for de spesifikke varene som er inkludert i kampanjen. Vi på Zoo.no forbeholder oss retten til å avslutte en kampanje.

Ved kampanjer kan det være et begrenset antall du kan kjøpe til kampanjepris. Hvis bestillingen din overskrider antallet tillatte varer for kampanjen, gjelder den ordinære prisen på resterende varer over den tillatt grensen.

Tilbud på spesifikke varer på nettbutikken gjelder i en begrenset periode og så langt som lageret rekker.

Det er ikke mulig å kombinere rabatter med andre rabatter, eller tilbud og allerede nedsatte varer.

En rabattkode er en kombinasjon av enten bokstaver eller tall som gir rabatt på bestillingen din. Dette fyller du inn i kassen og klikker på «Bruk Kode», så trekkes rabatten i kassen og prisene blir justert. Hvis du ikke har en rabattkode, kan du hoppe over denne boksen.  Vi distribuerer ikke rabattkoder på forespørsel.

Forsinkelser

Ved uforutsette forsinkelser som kan oppstå, kan leveringstidene bli forlenget.

Dette kan skje dersom det skulle oppstå en forsinkelse av leveransen din eller et problem som gjør det umulig for oss å gjennomføre bestillingen, f.eks. at vår leverandørs forpliktelse overfor oss ikke kan oppfylles. Da vil Zoo.no sin kundeservice til å varsle deg om dette via e-post. Dersom du ikke er fornøyd med den nye leveringsdatoen, har du som kunde alltid rett til å angre på kjøpet ved leveringsforsinkelser gjennom å kontakte oss via e-post: kundeservice@zoo.no.

Skulle det oppstå betydelige forsinkelser for enkelte varer i bestillingen, kan vi dele opp bestillingen din. Du betaler ingen ytterligere fraktavgift.

Transportrisiko

Zoo.no og vår fraktleverandør er ansvarlig for at varene dine kommer til deg i best mulig tilstand. Det betyr at vi er ansvarlige for risikoen dersom produktet blir skadet eller forsvinner under transport.

Ved eventuelle transportskader skal det reklameres umiddelbart. Det er svært viktig ved en mottatt ordre at du inspiserer at pakken din ikke har blitt skadet under transport. Hvis du henter pakken din hos hentested, anbefaler vi at du melder fra om en transportskade til fraktleverandør og deretter kontakter vår kundeservice.

Du er ansvarlig for at returen kommer til oss i sin helhet. Du bør ta vare på kvitteringen, slik at du kan bevise at varen er sendt tilbake til oss og følge returen av forsendelsen.

Levering og Frakt

På røde dager og helligdager kan leveringstiden bli forsinket pga. høyt press hos fraktfirmaet.

Ved adresseendring, navneendring eller annen endring av en bestilling som er sendt tilkommer et gebyr på 250 NOK.

Hvis varen du har bestilt er på lageret, sender vi den vanligvis innen 1–2 arbeidsdager.

Fraktfirmaets leveringstid kommer i tillegg og avhenger av hvor i landet du bor.

Ved leveranseproblemer, vennligst kontakt fraktfirmaet du har valgt etter at du har lagt inn bestillingen.

Leveranse uten kvittering

Velger du fraktalternativet Hjemmepakke uten kvittering, godtar du samtidig at du ikke kvitteres for leveransen. Kvitteringen anses å ha blitt levert når sjåføren leverer pakken.

Har du en portkode, må du oppgi denne i kassen slik at fraktfirmaet kommer til døren din. Ellers blir pakken returnert til Zoo.no

Levering til hentested

Vær oppmerksom på at pakken din kan ligge på hentested i 14 dager. Deretter vil den bli returnert til oss. Vi vil deretter belaste et gebyr på 200 NOK for uavhentede pakker.

Send varer uten kvittering

Når du velger fraktalternativer «uten kvittering» tar verken fraktleverandøren eller Zoo.no noe ansvar for bestillingen etter levering. Det vil si at vi er ansvarlige for forsendelsen under transporten til deg, men når fraktleverandøren har levert bestillingen, regnes den som kvittert. Dersom bestillingen din skulle forsvinne eller bli skadet etter levering, har du ingen rett til erstatning fra verken fraktfirmaet eller Zoo.no. Velg kun dette alternativet hvis du føler deg trygg på at varen din kan stå utenfor døren din til du har mulighet til å hente den.

Spor pakker

Når bestillingen din er sendt fra lageret vårt, vil du motta en leveringsbekreftelse til e-postadressen din. Leveringsbekreftelsen inneholder en sporingslenke som du kan klikke på for å spore forsendelsen din.

Fri frakt

Fri frakt gjelder for bestillinger over 500 NOK, men enkelte produkter dekkes ikke av fri frakt, da et frakttillegg kommer i tillegg.

Frakttillegg

Frakttillegg kommer i tillegg hvis produktet er veldig stort. Alternativt må bestillingen sendes separat på egen pall.

Uavhentet pakke

Når det gjelder pakker som ikke hentes på postkontoret, forbeholder vi oss retten til å belaste deg kostnadene for returfrakt, ekspedisjon og håndteringsavgiften. For tiden er denne avgiften på 200 NOK.

Bytte

Hos Zoo.no administrerer vi ikke bytter, men du som kunde har 14 dagers returrett. For å bytte varen din til en annen, returnerer du varen i henhold til våre returvilkår, og bestiller deretter varen du ønsker i stedet.

Som kunde er du ansvarlig for returfrakten, og vi aksepterer ikke retur via postoppkrav..

Hvis du velger å sende pakken din tilbake til et utleveringssted, kan ikke Zoo.no hente den.

Alle varer som sendes tilbake til oss må være i original tilstand og beholde alle etiketter og original forpakning. Dersom produktet eller forpakningen er endret fra opprinnelig tilstand, kan vi foreta et prisfradrag som tilsvarer produktets verdifall.

Gjenkjøp

Zoo.no følger forbrukerkjøpsloven som gir deg rett til å angre kjøpet innen 14 dager etter at du har mottatt varene dine. Du har deretter som en kunde 14 dager til å sende returen tilbake til oss etter utøvelsen av angreretten. Dette forutsetter at produktet returneres i ubrukt tilstand. Du må selvfølgelig undersøke produktet for å fastslå dets egenskaper og funksjon. Varer som fôr, godbiter, kosttilskudd og lignende må være i uåpnet forpakning for å regnes som ubrukt, og produkter med forsegling (teknisk forsegling) skal være ubrutt.

Tilbakebetaling vil skje innen 14 dager etter at vi har mottatt din retur.

Når du ønsker å sende en vare tilbake ber vi deg kontakte vår kundeservice og gi beskjed om at du ønsker å benytte deg av angreretten, og hvis du ønsker det, kan vi sende deg en returseddel via e-post. Returfrakten koster fra 69 NOK,– (prisen avhengig av vekten, størrelsen og om pakken er veldig stor). Du er selv ansvarlig for returfrakten. Vi aksepterer ikke retur via postoppkrav, og vi kan ikke hente pakken som har blitt sendt til et utleveringssted. Fyll ut returseddelskjemaet som fulgte med bestillingen din med ordrenummeret ditt.

Når du returnerer en vare, er du ansvarlig for risikoen når varen sendes tilbake til oss. Husk å pakke produktet godt inn, slik at det ikke kan bli skadet under transporten.

Vi ønsker at alle varer som sendes tilbake til oss skal inkludere alle etiketter, originalforpakningen og bruksanvisninger, dersom disse fulgte med.

Dersom produktet eller forpakningen er endret fra opprinnelig tilstand, kan vi foreta et prisfradrag som tilsvarer produktets verdifall.

Reklamasjoner 

I Norge har kunder 2 års reklamasjonsrett i henhold til forbrukerkjøpsloven. Garantien dekker kun originale fabrikasjonsfeil, dvs. feil som ble tilført under produksjonen av produktet.

Du som kunde må kontakte vår kundeservice dersom du har mottatt en defekt vare så raskt som mulig etter at feilen ble oppdaget. En reklamasjon som gjøres innen to måneder regnes for å være innen rimelig tid.

Ta kontakt med vår kundeservice på kundeservice@zoo.no.

Husk å ha ditt ordrenummer og navn lett tilgjengelig når du kontakter vår kundeservice, og beskriv feilen på produktet så detaljert som mulig. Deretter sender vi deg en returseddel. Vi dekker fraktkostnadene. Etter at vi har mottatt reklamasjonen, vil vi kontakte deg.

Produksjonsfeil må konstateres av Zoo.no eller vår underleverandør av produktet, hvorpå du får en gratis reparasjon, et nytt produkt eller pengene tilbake. Reklamasjonen gjelder ikke når vi ikke kan finne noen feil ved produktet, eller når kunden selv har forårsaket skaden som normal slitasje og håndteringsfeil.

Garanti/Reklamasjon Hundeleker

Alle hunder er individer. Og som vi alle vet, har de varierende fantastiske evner til å tygge/bite i stykker det mest, som for eksempel sko, tepper, sokker, barneleker, votter og klær osv. Derfor kan vi dessverre ikke gi noen garanti på hundeleker/tyggleker til hunder, ettersom dette er forbruksvarer. Garantien på hundelekene gjelder kun dersom det er en fabrikasjonsfeil, det vil si en feil ved produksjonen av produktet, og ikke hvis hunden har ødelagt leken.

Smaksgaranti

Vi har full smaksgaranti på våre fôr til hunder og katter. Hvis du ikke er fornøyd med fôret, kan du returnere posen med minst 80% av innholdet til oss innen 30 dager etter at du har mottatt den.

For å benytte deg av smaksgarantien må du kontakte kundeservice på kundeservice@zoo.no.

Du står selv for returfrakten. Vi aksepterer ikke smaksgarantier via postoppkrav.

Når du sender tilbake fôret, er det viktig at du legger ved kontaktinformasjonen din og beskriver at du ønsker å benytte deg av smaksgarantien. Send også gjerne med følgeseddelen som fulgte med forsendelsen din – for raskere håndtering.

Force Majeure

Dette er eksterne hendelser utenfor Zoo.no sin kontroll, f.eks. krig, streik, myndighetshandlinger, juridiske vedtak, sabotasje, naturkatastrofer, brann, flom, terrorisme, tekniske problemer, feil i strøm- og dataforbindelser eller annen kommunikasjon og forsinkelser fra underleverandører som ikke kan oppfylle sin forpliktelse overfor oss pga. ovennevnte omstendigheter eller lignende hendelser.

I noen av disse omstendighetene skal vi i Zoo.no informere kunden om påberopt force majeure ved begynnelsen av hendelsen og varsle kunden når force majeure opphører. Ved force majeure utgjør det fritaksgrunn for at vi i Zoo.no må betale skadeserstatning og andre sanksjoner.

Under disse omstendighetene utsettes Zoo.no sine forpliktelser til å oppfylle kjøpsavtalen til disse omstendighetene er over. Hvis den varer mer enn to måneder, har du som kunde og vi i Zoo.no også rett til å heve kjøpet uten å måtte betale erstatning.

Personvernerklæring og GDPR

Vi på Zoo.no beskytter ditt personvern og vil for eksempel aldri selge din personlige informasjon til et annet selskap. I vår personvernerklæring har vi beskrevet i detalj hvordan vi lagrer og analyserer personopplysninger.

Ved kjøp registrerer du selv personopplysningene dine ved å registrere deg som kunde. I forbindelse med kjøp/registrering samtykker du til at Zoo.no kan lagre og bruke denne informasjonen for at vi skal kunne gjennomføre og tilby den tjenesten du kan forvente av oss. Du er selv ansvarlig for at personopplysningene dine er korrekte, og at ingen har tilgang til påloggingsinformasjonen din.

For mer informasjon om Zoo.no sin personvernerklæring og cookies,  les her.

Cookies

Hos Zoo.no bruker vi cookies. En cookie er en tekstfil som sendes fra en nettside til datamaskinen din, og brukes bl.a. til å lagre påloggingsinformasjonen og handlekurven din når du besøker nettbutikken vår.

Ved å akseptere Zoo.no sine vilkår/personvernerklæring, og ved å bruke nettsiden vår, godtar du behandlingen av cookies.

Hvis du ikke godtar bruken av cookies, kan du slå av cookies i nettleserinnstillingene dine. Du kan også slette cookies som tidligere har blitt lagret. Bruk nettleserens hjelpesider for mer informasjon.

For å kunne bestille fra Zoo.no må nettleseren din akseptere cookies.

Feil og Produktinformasjon

Vi på Zoo.no reserverer vi oss for eventuelle feil i produktinformasjonen samt priser eller øvrig på nettsiden. Bildene på Zoo.no garanterer ikke produktets eksakte utseende og beskaffenhet. Vi forbeholder oss retten til å gjøre justeringer på nettsiden uten forvarsel.

Vi i Zoo.no reserverer oss også for sluttsalg, lagerforskjeller, prisjusteringer, endringer i tekniske spesifikasjoner og tekniske problemer på nettsiden vår.

Vi i Zoo.no forbeholder oss retten til å kansellere feilbestillinger.

Copyright

Alt innhold på Zoo.no, som bilder, logoer, tekst og grafikk, tilhører Zoo.no eller våre leverandører og er beskyttet under svenske og internasjonale lover om opphavsrett.

 

PERSONVERNERKLÆRING

Denne nettsiden («nettsiden») drives av Zoo.se Trading i Norden AB. Personvernerklæringen gjelder kun informasjon som samles inn på denne nettsiden, og ikke informasjon som samles inn offline. Personvernerklæringen gjelder for alle nettsidene våre.

Sikkerhet

Alle personopplysninger som oppgis på nettsiden og via korttransaksjoner, går gjennom en sikker server. Vi er forpliktet til å garantere høy informasjonssikkerhet under behandlingen av personopplysningene dine. Vi iverksetter fysiske, elektroniske og administrative tiltak egnet for å ivareta sikker og nøyaktig behandling av personopplysningene vi samler inn. Dette innebærer et begrenset antall mennesker med fysisk tilgang til databaseserverne våre, samt elektroniske sikkerhetssystem og passordbeskyttelse som beskytter mot uautorisert tilgang.

Nettstedet benytter seg av krypteringsteknologi som Secure Sockets Layer (SSL), som beskytter personopplysningene dine når data overføres. SSL krypterer ordreinformasjon som navn, adresse og kortnummer. Kundeservice våre benytter også et privat og sikkert nettverk. Vær oppmerksom på at e-postadresser ikke krypteres og ikke regnes som en sikker måte å overføre kortinformasjon på.

Vi er forpliktet til sikker behandling av personopplysningene dine. For å unngå uautorisert tilgang og lekkasje, har vi iverksatt egne fysiske, elektroniske og ledelsesspesifiserte rutiner som beskytter og sørger for sikker behandling av informasjonen vi samler inn på nettet. Vi har en egen Compliance Officer innen datasikkerhet med ansvar for GDRP-spørsmål. Kontakt: dataskydd@zoo.se 

Personvernerklæring

For å oppnå målet om best mulig kvalitet på produkter og tjenester, benytter vi informasjonen som kommer frem under samhandlinger med deg, andre kunder og tredjeparter. Av respekt for personvernet ditt har vi innført rutiner som sørger for at alle personopplysningene behandles på en sikker og ansvarlig måte. Denne personvernerklæringen er lagt ut for å forklare hvordan opplysningene samles inn og hvilke valg du har med tanke på hvordan informasjonen samles inn og brukes.

Nettsiden utvikles fortløpende og tar i bruk ny teknologi for å tilby bedre tjenester, noe som kan føre til endringer i personvernerklæringen. Vi ber deg derfor om å holde deg løpende oppdatert, slik at du har full oversikt over personvernerklæringen vår.

Informasjon som samles inn

Du kan stort sett surfe på nettsiden uten å gi fra deg personlig identifiserbar informasjon. Av og til kan det likevel hende at vi ber deg oppgi personlig identifiserbar informasjon på ulike steder på nettsiden. Velger du å ikke oppgi disse opplysningene, kan det hende at du ikke får tilgang til deler av nettsiden eller samtlige funksjoner, priser og produktvalg.

Vi kan samle inn følgende opplysninger:

* navn

* kontaktinformasjon, inkludert e-postadresse

* demografiske opplysninger som postnummer, preferanser og interesser

* annen informasjon knyttet til kundeundersøkelser og/eller tilbud

Se delen «Oversikt over cookies som brukes» for en fullstendig oversikt over hvilke cookies som brukes. Når du handler eller samhandler med oss, mottar vi informasjon om hvilke produkter og tjenester du kjøper eller bruker. Når du besøker denne nettsiden, vil nettserveren automatisk samle inn anonyme opplysninger som loggdata, IP-adresse og generell informasjon om plasseringen din. Denne automatisk innsamlede informasjonen kan brukes til en rekke formål, f.eks til å forbedre nettdesign, produktutvalg, kundeservice og spesialtilbud.

Hvordan brukes informasjonen som samles inn

Vi er avhengige av denne informasjonen for å forstå dine behov, gi bedre service og særlig av følgende grunner:

* Intern journalføring.

* Informasjonen kan brukes til å forbedre produkter og tjenester.

* I perioder kan vi sende ut e-poster om lansering av nye produkter, spesialtilbud og annen informasjon vi tror kan være interessant for deg til den e-postadressen du har oppgitt.

* Opplysningene kan også brukes til å kontakte deg i forbindelse med markedsundersøkelser. Vi kan kontakte deg via e-post, telefon, faks eller vanlig post. Informasjonen kan brukes til å skreddersy nettsiden etter dine interesser.

Andre vi kan dele opplysningene med.

Zoo.se Trading i Norden AB: Alle innsamlede opplysninger som beskrives ovenfor, kan deles mellom alle enheter som inngår i Zoo.se Trading i Norden AB. Dette gjelder også fysiske butikker, nettsider og salg.

Tjenesteleverandører: Opplysningene kan også deles med eksterne selskaper som bidrar til å levere produktene og tjenestene vi tilbyr. Vi kan for eksempel samarbeide med eksterne selskaper som: (a) administrerer databasen med kundeinformasjon; (b) hjelper oss med å sende ut e-poster; (c) hjelper oss med direkte markedsføring og datainnsamling; (d) bidrar med lagring og analyser; (d) forebygger svindel; og (e) bidrar med andre tjenester for å utnytte forretningspotensialet på best mulig måte. De eksterne selskapene er forpliktet til å behandle opplysningene vi deler som konfidensiell informasjon, og kan kun bruke opplysningene til å oppfylle avtalen vi har med dem.

Andre selskaper: Vi kan dele opplysninger med nøye utvalgte eksterne selskaper når vi tror at deres produkter kan være av interesse for deg.

Endringer i virksomheten: Vi kan overføre eller dele en kopi av personopplysningene dine dersom Zoo.se Trading i Norden AB, eller en av deres eiendommer, tilknyttede selskaper eller datterselskaper gjennomgår en endring i virksomheten i form av fusjon, oppkjøp eller salg av eiendeler. Du vil motta et varsel via e-post, eller som en tydelig melding på nettsiden, før det skjer en endring i eierskap eller kontroll over personopplysninger dersom disse personopplysningene vil bli brukt på en annen måte enn hva som fremgår av denne erklæringen. Ingen deler av denne personvernerklæringen har imidlertid til hensikt å påvirke Zoo.se Trading i Norden sin evne til å når som helst, og til ethvert formål og uten begrensninger, overføre alt eller deler av virksomheten og/eller tilganger til et tilknyttet selskap eller uavhengig tredjepart.

Zoo.se Trading i Norden AB forbeholder seg retten til å overføre eller dele en kopi av den personlig identifiserbare informasjonen som samles inn på nettsiden med kjøperen av den delen av virksomheten som opplysningene er relevante for.

Juridiske forpliktelser: Vi kan dele opplysninger hvis vi er juridisk forpliktet til å gjøre det. Dette kan skje i forbindelse med politietterforskninger eller andre juridiske prosesser, for å beskytte mot misbruk eller uautorisert bruk av nettstedet, for å begrense vårt juridiske ansvar, for å beskytte rettighetene våre eller for å beskytte rettigheter, eiendom eller sikkerheten til nettstedets besøkere og offentligheten.

Zoo.se Trading i Norden AB samarbeider med annonsebyråer for å legge ut annonser på andre nettsteder. Disse annonsebyråene samler inn anonym informasjon om besøkene dine på nettsiden vår. Denne teknologien innebærer bruk av tredjepartscookies, slik at man kan utvikle personlig tilpasset reklame med spesialtilpassede tilbud til deg. Du kan velge bort denne tjenesten, som vi tilbyr i samarbeid med vår tredjeparts annonsepartner. Vi kan på en lignende måte bruke cookies til å gjøre markedsføringen bedre tilpasset dine interesser og preferanser. Du har også muligheten til å velge bort denne tilpassede markedsføringen på nettet.

Egne valg knyttet til bruken av innsamlede opplysninger

Du har flere valg med tanke på behandlingen av konfidensielle personopplysninger.

Direkte e-post og telefonmarkedsføring: Hvis du handler på nettsiden eller i butikkene våre, men ønsker å bli fjernet fra listen over kunder som mottar direkte e-post og telefonmarkedsføring, kan du enten skrive til kundeservice på kundeservice@zoo.no. Vennligst oppgi navn og adresse hvis du velger å skrive til oss

Det kan hende at du mottar tilbud etter at du ga oss beskjed om at personopplysningene ikke skal brukes til spesifikke markedsføringsformål. Årsaken er at kundelistene forberedes i god tid før et tilbud kommer (ofte flere måneder før tilbudet lanseres). Takk for tålmodigheten, og for at du gir oss tid til å utføre ønsket ditt.

Cookies, skjult sporingsbilde og hvordan vi bruker dem

En cookie er en liten fil som ber om tillatelse til å bli plassert på datamaskinens harddisk. Med en gang du gir ditt samtykke, blir filen plassert. Den vil da analysere nettrafikken, eller gi deg beskjed når du besøker en bestemt nettside. Cookies lar nettapplikasjonene behandle deg som et enkeltindivid. Nettapplikasjonen kan da skreddersy sin funksjon etter dine behov, og hva du liker og misliker, ved å samle og huske informasjon om preferansene dine.

Vi bruker trafikklogg-cookies for å se hvilke sider som besøkes. Ved hjelp av disse kan vi analysere trafikkdata på nettsiden og forbedre siden slik at den tilpasses kundens behov. Denne informasjonen brukes kun til statistisk analyse og blir deretter fjernet fra systemet.

Man kan med andre ord si at cookies bidrar til å gi deg en bedre nettsideopplevelse, siden vi kan følge med på hvilke sider du liker eller ikke. En cookie gir oss på ingen måte tilgang til datamaskinen din eller annen informasjon om deg, bortsett fra de opplysningene du selv velger å dele med oss. Du velger selv om du vil akseptere cookies eller ikke. De fleste nettlesere vil automatisk godkjenne cookies, men i de fleste tilfeller kan du endre nettleserinnstillingen for å avvise cookies hvis du ønsker det. Dette kan føre til at du ikke får maksimalt utbytte av nettsiden.

Et «skjult sporingsbilde», «pikseltagg» eller «klar gif» er som oftest et bilde på 1x1 piksel som brukes til å formidle informasjon fra datamaskinen eller mobiltelefonen til en nettside.

Vi bruker cookies og skjulte sporingsbilder for å få oversikt over hva du legger i handlekurven, huske deg når du besøker nettsiden på nytt, registrere hvilke sider du klikket på under besøket på nettsiden og se navnet på nettstedet du besøkte rett før du klikket deg inn på vår nettside. Vi bruker opplysningene til å forbedre nettsidedesignet, produktutvalget, kundeservice og spesialtilbudene. Du kan selvfølgelig deaktivere cookies og skjulte sporingsbilder på datamaskinen ved å benytte preferanse- og innstillingsmenyen i nettleseren. Deaktiveringen kan imidlertid føre til at noen deler av nettsiden ikke fungerer. Vi kan også benytte oss av skjulte sporingsbilder og annen teknologi for å se om informasjonen når frem til deg, hvor effektiv den er eller for å samle inn ikke-personlige opplysninger om datamaskinen, enheten eller nettleseren din for å forbedre kommunikasjonen med deg i fremtiden.

Vi kan inngå avtaler med tredjeparter som bruker cookies og skjulte sporingsbilder til å samle informasjon på våre vegne, eller for å tilby betalingstjenester, frakttjenester, reklametjenester eller databehandling. Vi kaller disse for «kundeservicepartnere». Disse tredjepartene kan, i henhold til avtalen vi har med dem, kun dele opplysningene med oss eller andre kundeservicepartnere vi samarbeider med.

Oversikt over cookies som brukes

Tabellen nedenfor viser hvilke cookies vi bruker og hvilken informasjon som lagres.

COOKIE navn COOKIE beskrivelse

CART             Knyttes til handlekurven din.

CATEGORY_INFO                Bidrar til raskere visning av sidene.

COMPARE     Varene dine i «Sammenlign produkter»-listen.

CUSTOMER   Kryptert utgave av din kunde-ID.

CUSTOMER_AUTH             Viser om du er innlogget i butikken.

CUSTOMER_INFO               Kryptert utgave av kundegruppen du tilhører.

CUSTOMER_SEGMENT_IDS                     Lagrer din kundesegment-ID

EXTERNAL_NO_CACHE      Flagg som viser om caching er av eller på.

FRONTEND   Din session-ID på serveren.

GUEST-VIEW Lar besøkere endre bestillingene sine.

LAST_CATEGORY                Den siste kategorien du så på.

LAST_PRODUCT                  Det siste produktet du så på.

NEWMESSAGE                   Viser om en ny melding er mottatt.

NO_CACHE   Viser om det er tillatt å bruke caching.

PERSISTENT_SHOPPING_CART                En lenke til informasjon om handlekurven din og visningshistorikk hvis du har bedt om dette.

RECENTLYCOMPARED        Produkter du nylig har sammenlignet.

STF                Produktinformasjon du har sendt til venner via e-post.

STORE           Butikkvisningen eller språket du har valgt.

USER_ALLOWED_SAVE_COOKIE              Viser om kunden har godkjent cookies.

VIEWED_PRODUCT_IDS     Produkter du nylig har tittet på.

WISHLIST      Kryptert oversikt over produkter som er lagt til i ønskelisten din.

WISHLIST_CNT                   Antall produkter på ønskelisten din.

Opprette konto på nettsiden

Du kan opprette en konto på nettsiden vår for å gjøre netthandelen raskere og enklere. Som registrert kunde trenger du bare oppgi leveringsadresser og betalingsinformasjon én gang, så lagres opplysningene trygt til neste gang. Ved å bruke navnet ditt og et passord som du selv velger kan du når som helst gå inn på kontoen på nettet for å legge til, slette eller endre opplysninger. Vi vil sterkt anbefale deg å logge ut når du er ferdig med å handle hvis du bruker en offentlig datamaskin. Opplysningene dine blir fremdeles lagret hos oss, men ingen andre vil få tilgang til dem fra denne datamaskinen.

E-post

Du vil kun motta reklame via e-post hvis du har bedt om det. Hvis du ikke ønsker å motta e-post fra oss eller våre samarbeidspartnerne, kan du klikke på «Avregistrer»-lenken nederst i e-postmeldingene du mottar fra oss. Vi håper du har forståelse for at det kan ta tre dager fra forespørselen mottas til slettingen registreres, siden noen kampanjer allerede er i gang når forespørselen sendes.

Samtykke

Ved å bruke nettsiden godkjenner du vilkårene i denne Personvernerklæringen.