FAQ

VANLIGE SPØRSMÅL OG SVAR

Her lister vi opp vanlige spørsmål og svar. Finner du fortsatt ikke svaret du leter etter nedenfor, kan du alltid ta kontakt med vår dyktige kundeservice via e-post eller telefonen. Vennligst ha ordrenummeret ditt tilgjengelig når du kontakter oss.

Telefon: 23 88 75 00

Åpningstider man–fre: 10:00–18:00

E-post: kundeservice@zoo.no

E-posten besvares innen 48 timer.

Hvordan legger jeg inn en bestilling?

For å legge inn en bestilling, gå inn på hjemmesiden vår og klikk «kjøp» på utvalgte produkter. Disse vil havne i «handlekurven». For å fullføre kjøpet, går du videre til «kassen». Her vil de valgte produktene være synlige. Deretter velger du ønsket betalings- og leveringsalternativ.

Kan jeg ringe inn en bestilling?

Hvis du har problemer med å legge inn bestillingen din, kan du kontakte vår kundeservice på kundeservice@zoo.no, så hjelper de deg der. Vi kan dessverre ikke legge inn bestillingen for deg, men vi kan selvfølgelig veilede deg gjennom kjøpet.

Hvordan kansellerer jeg bestillingen min?

Ta kontakt med vår kundeservice på e-post kundeservice@zoo.no, telefon: 23 88 75 00 dersom du ønsker å kansellere bestillingen din.

Hvordan endrer jeg bestillingen min?

Ta kontakt med vår kundeservice på kundeservice@zoo.no, så hjelper vi deg.

Hvilke ulike leveringsalternativer har jeg?

For å se hvilke leveringsmuligheter som er tilgjengelig for deg, fyll inn informasjonen din i kassen. Deretter vil alternativene som er tilgjengelig for deg vises automatisk.

Tilbyr dere fri frakt?

Fri frakt gjelder for bestillinger over 500 NOK, men enkelte produkter dekkes ikke av fri frakt, da det påløper et frakttillegg. Frakttillegg kommer i tillegg hvis produktet er veldig stort. Alternativt må bestillingen sendes separat på egen pall.

Når får jeg ordrebekreftelsen min?

Når du legger inn en bestilling på nettsiden vår, sender vi en automatisk ordrebekreftelse til din angitte e-postadressen. Det er viktig å oppgi riktig e-postadresse. Hvis du ikke har mottatt en bekreftelse på e-post, har du enten oppgitt feil e-postadresse, eller så har ikke bestillingen gått gjennom. Vennligst kontakt vår kundeservice for å se om bestillingen din har gått gjennom.

Hva gjør jeg hvis jeg har fått feil pris/rabatt på en vare?

Dersom du har fått feil pris/rabatt på en vare, vennligst kontakt oss på telefon eller e-post, så hjelper vi deg videre der. Ha gjerne ordrenummeret tilgjengelig.

Når kommer varene mine?

Når varene dine kommer, avhenger av hvilket leveringsalternativ du har valgt. For mer informasjon om de forskjellige alternativene, se zoo.no/leveranse.

Forutsatt at alle varene du har bestilt er på lageret, sender vi bestillingen din innen 1–3 arbeidsdager. Skulle noen av produktene ikke være på lageret, vil vi sende pakken din så snart varen er tilbake på lager.

Hvordan vet jeg om bestillingen min har gått gjennom?

I forbindelse med kjøpet ditt vil du motta en ordrebekreftelse sendt til e-postadressen din.

Hva gjør jeg hvis leveransen min er forsinket?

Ved uforutsette forsinkelser som kan oppstå, kan leveringstidene bli forlenget.

Dette kan skje dersom det skulle oppstå en forsinkelse av leveransen din eller et problem som gjør det umulig for oss å gjennomføre bestillingen, f.eks. at vår leverandørs forpliktelse overfor oss ikke kan oppfylles. Da vil Zoo.no sin kundeservice varsle deg om dette via e-post. Dersom du ikke er fornøyd med den nye leveringsdatoen, har du som kunde alltid rett til å angre på kjøpet ved leveringsforsinkelser gjennom å kontakte oss via e-post: kundeservice@zoo.no.

Skulle det oppstå betydelige forsinkelser for enkelte varer i bestillingen, kan vi dele opp bestillingen din. Du betaler ingen ytterligere fraktavgift.

Kan jeg spore pakken min?

Når bestillingen din er sendt fra lageret vårt, vil du motta en leveringsbekreftelse til e-postadressen din. Leveringsbekreftelsen inneholder en sporingslenke som du kan klikke på for å spore forsendelsen din.

Kan jeg delbetale for varene mine?

Når du velger Klarna som betalingsalternativ, kan du gå videre og velge å «dele opp» betalingen din, eller du kan velge Klarna Konto. For mer informasjon, se Klarnas hjemmeside klarna.com/no/kundeservice

Jeg har mottatt en påminnelse, men har allerede betalt fakturaen. Hva skal jeg gjøre?

Vennligst ta kontakt med Klarna eller besøk deres hjemmeside: klarna.com/no

Jeg har fått en påminnelse på fakturaen min, men jeg har allerede sendt varen tilbake. Hva skal jeg gjøre?

Med Klarna-kontoen eller Klarna-appen kan du selv forlenge den siste betalingsdagen. Vi anbefaler at du alltid gjør dette når du returnerer en vare. Fakturaen vil bli justert når pakken returneres til oss.

Jeg har ikke mottatt fakturaen min?

Dersom du ikke har mottatt en faktura, vennligst ta kontakt med vår kundeservice på telefon 238 87 500 eller på https://www.klarna.com/no/kundeservice/

Hvordan returnerer jeg varene mine?

Vi kan sende en returfraktseddel via e-post som du skriver ut og fester på pakken. Returen koster fra 69 NOK og leveres inn til nærmeste utleveringssted. Skriv en kommentar med årsaken til returen. For en returfraktseddel, vennligst ring eller send oss ​en e-post.

Som kunde er du ansvarlig for returfrakten, og vi aksepterer ikke retur via postoppkrav.

Hvis du velger å sende pakken din tilbake til et utleveringssted, kan ikke Zoo.no hente den.

Alle varer som sendes tilbake til oss må være i original tilstand og beholde alle etiketter og original forpakning. Dersom produktet eller forpakningen er endret fra opprinnelig tilstand, kan vi foreta et prisfradrag som tilsvarer produktets verdifall.

Hvor lenge kan jeg angre på kjøpet mitt?

Zoo.no følger forbrukerkjøpsloven som gir deg rett til å angre kjøpet innen 14 dager etter at du har mottatt varene dine. Du har deretter som en kunde 14 dager til å sende returen tilbake til oss etter utøvelsen av angreretten.

Hvor lang tid tar det å få refusjon ved en retur?

Fra vi mottar returen din, vil refusjonen normalt skje innen noen få arbeidsdager.

Hvordan reklamerer jeg en vare?

Du har 2 års reklamasjonsrett. Garantien dekker kun fabrikasjonsfeil, altså feil som har oppstått under produksjonen av produktet. Du som kunde bør kontakte vår kundeservice dersom du har mottatt en defekt vare så raskt som mulig etter at feilen ble oppdaget. En reklamasjon som gjøres innen to måneder regnes for å være innen «rimelig tid». Ta kontakt med vår kundeservice på e-post: kundeservice@zoo.no.

Husk å ha ditt ordrenummer og navn lett tilgjengelig når du kontakter vår kundeservice, og beskriv feilen på produktet så detaljert som mulig. Deretter sender vi deg en returseddel. Vi dekker fraktkostnadene. Etter at vi har mottatt reklamasjonen, vil vi kontakte deg.

Produksjonsfeil må konstateres av Zoo.no eller vår underleverandør av produktet, hvorpå du får en gratis reparasjon, et nytt produkt eller pengene tilbake. Reklamasjonen gjelder ikke når vi ikke kan finne noen feil ved produktet, eller når kunden selv har forårsaket skaden som normal slitasje og håndteringsfeil.

Hvis du velger å sende pakken din tilbake til et utleveringssted, kan ikke Zoo.no hente den.

Jeg har mottatt en feil vare, hva skal jeg gjøre?

Hvis du har mottatt en feil vare, kontakt vår kundeservice på kundeservice@zoo.no

Jeg har mottatt en ufullstendig leveranse, hva skal jeg gjøre?

Dersom du har mottatt en ufullstendig ordre,  send oss en e-post til kundeservice@zoo.no

Hvor lenge blir pakken min hos postkontoret?

14 dager.

Hva skjer hvis jeg ikke henter pakken min?

Når det gjelder pakker som ikke hentes hos postkontoret, forbeholder vi oss retten til å belaste deg kostnadene for returfrakt, ekspedisjon og håndteringsavgiften, som for tiden er på 200 NOK.

Hva gjør jeg hvis jeg har mottatt en ødelagt forsendelse?

Zoo.no og vår fraktleverandør er ansvarlig for at varene dine kommer til deg i best mulig tilstand. Det betyr at vi er ansvarlige for risikoen dersom produktet blir skadet eller forsvinner under transport.

Ved eventuelle transportskader skal det reklameres umiddelbart. Det er svært viktig ved en mottatt ordre at du inspiserer at pakken din ikke har blitt skadet under transport. Hvis du henter pakken din hos postkontoret, anbefaler vi at du melder fra om en transportskade til postkontoret og deretter kontakter vår kundeservice.

Send gjerne en e-post med bilde, ordrenummer og en kort beskrivelse av skaden, så får du svar på hvordan vi løser problemet.

Du er ansvarlig for at returen kommer til oss i sin helhet. Du bør ta vare på kvitteringen, slik at du kan bevise at varen er sendt tilbake til oss og følge returen av forsendelsen.

ØVRIGE SPØRSMÅL

Har dere smaksgaranti?

Akkurat som i butikken, har vi full smaksgaranti på hunde- og kattefôret vårt også i nettbutikken. Hvis du ikke er fornøyd med fôret, kan du returnere posen med minst 80 % av innholdet til oss innen 30 dager etter at du har mottatt den.

For å benytte deg av smaksgarantien må du kontakte kundeservice på kundeservice@zoo.no

Du står selv for returfrakten. Vi aksepterer ikke smaksgarantier via postoppkrav.

Når du sender tilbake fôret, er det viktig at du legger ved kontaktinformasjonen din og beskriver at du ønsker å benytte deg av smaksgarantien. Send også gjerne med følgeseddelen som fulgte med forsendelsen din – for raskere håndtering.

Hvor lang er garantien?

Garantien er forskjellig avhengig av hvilket produkt du har kjøpt. For mer informasjon, se detaljert beskrivelse under hvert produkt. I henhold til forbrukerkjøpsloven har du alltid 2 års reklamasjonsrett. Garantien dekker da kun fabrikasjonsfeil som har oppstått under produksjonen av produktet.

Hva gjør jeg hvis jeg har en rabattkode?

Hvis du har en rabatt-/kampanjekode, fyller du den inn på slutten av bestillingen i kassen. Der finnes er et spesifisert felt for kampanjekoder.

Jeg har funnet feil på hjemmesiden, hvordan melder jeg det?

Hvis du finner feil på hjemmesiden vår, ta gjerne kontakt med oss ​på kundeservice@zoo.no. Merk e-posten med «feil på hjemmeside», så skal vi prøve å fikse problemet så raskt som mulig.