Retur

Angrerett og retur

Når du handler på Zoo.no, har du rett til å angre kjøpet innen 14 dager etter at varen ble mottatt. Bruken av angrerett forutsetter at varen og originalemballasjen er i uendret stand ved retur. Du kan selvfølgelig undersøke varen for å fastslå dens egenskaper og funksjon. Produkter som fôr, godbiter, kattesand og kosttilskudd må returneres i uåpnet forpakning. Hvis du har kjøpt bilbur og angrer på kjøpet, må buret returneres i uåpnet emballasje eller korrekt montert, ubrukt og med nøkler. Angreretten gjelder ikke for gavekort.

Hvis du vil benytte deg av angreretten, ber vi deg ta kontakt med kundeservice slik at vi kan sende deg en returseddel via e-post. Returfrakt koster fra 69 NOK, og kostnaden trekkes fra refusjonsbeløpet. Velger du å sende tilbake pakken på egen hånd, må du sørge for at pakken ikke sendes til et utleveringssted, med postoppkrav eller som rekommandert post.

Når du returnerer en vare, er du ansvarlig for risikoen når varen sendes tilbake til oss. Husk å pakke produktet godt inn, slik at det ikke kan bli skadet under transporten. Den opprinnelige fraktkostnaden blir tilbakebetalt når en hel bestilling sendes i retur.

Vi ønsker at alle varer som sendes tilbake til oss skal inkludere alle etiketter, originalforpakningen og bruksanvisninger, dersom dette fulgte med. Ved ev. skade på produkt eller forpakning, vil vi foreta et prisfradrag som tilsvarer produktets verdifall. Tilbakebetaling vil skje innen 14 dager etter at vi har mottatt din retur.

Reklamasjoner

Hvis du som kunde vil reklamere på en ødelagt eller defekt vare, kan du ta kontakt med kundeservice på kundeservice@zoo.no

Garantien dekker kun opprinnelig fabrikasjonsfeil, altså feil som har oppstått under produksjonen.

Du som kunde må kontakte vår kundeservice dersom du har mottatt en defekt vare så raskt som mulig etter at feilen ble oppdaget. En reklamasjon som gjøres innen to måneder regnes for å være innen rimelig tid.

Husk å ha ordrenummeret klart når du kontakter kundeservice. Gi en så nøyaktig beskrivelse av produktfeilen som mulig og send gjerne bilder. Vi vil deretter sende en returseddel via e-post. Ved godkjent reklamasjon dekker vi fraktkostnaden. Etter å ha mottatt reklamasjonen og undersøkt produktet, tar vi kontakt med deg.

Produksjonsfeil må konstateres av Zoo.no eller vår underleverandør av produktet, hvorpå du får en gratis reparasjon eller nytt produkt. Reklamasjonen gjelder ikke når vi ikke kan finne noen feil ved produktet, eller når kunden selv har forårsaket skaden som normal slitasje og håndteringsfeil.     

Garanti og reklamasjon for leker

Dyr er herlige individer med ulike evner til å tygge, klore og bite. Vi kan derfor ikke gi garanti på leker. Garantien gjelder kun for fabrikasjonsfeil. Ta gjerne kontakt med kundeservice hvis du trenger hjelp til å finne en passende leke til husdyret ditt.

Bytte

Nettbutikken vår har dessverre ikke muligheten til å håndtere bytte til andre varer eller størrelser. Som kunde har du likevel 14 dagers returrett. For å bytte varen din til en annen, returnerer du varen i henhold til våre returvilkår, og bestiller deretter varen du ønsker i stedet. Send en e-post til kundeservice for å få tilsendt returseddel via e-post. Returkostnad fra 69 NOK.

Alle varer som sendes i retur må ha originalemballasje.